dilluns, 30 de gener del 2012

TRUITA DE PATATES I XORIÇO

Segons la teoria del meu marit algun dia es descobrirà  que el xoriço te propietats curatives per la salut.
Si,si. Li agrada tant, que això diu ell, jajaja.
Fins i tot els Reis, li han arribat a portar una safata amb diverses varietats de xoriço…. Desde un Revilla, dels de tota la vida, fins a un jabugo de lo més exquisit. Tots li agraden !!!!
En una celebració que varem fer abans dels Nadals vaig pensar en fer  una truita com la que avui us presento i va tenir un èxit  tremendo. Mireu si va tenir èxit  que jo ni la vaig arribar a provar. Per tant quina millor excusa per tornar-la a fer que la proposta d’aquest mes del Memòries d’una cuinera
Una altre cosa es si hi he arribat a temps. Per una sèrie de circumstàncies, que ara no venen a l cas (res greu…) no la he pogut fer fins avui. No se si estaré a temps per el recull del Memòries  però  igualment la volia tenir al bloc.
Avui si que he tingut la sort de provar-la  i està boníssima !!!!.
Jo no crec que el xoriço tingui aquestes propietats que diu el meu marit….però  trobo que a la truita de patates li dona molt bon gust…
Anem al tema .

Ingredients:
-Patates.
-Alls.
-Xoriço.
-Ous.
-Oli i sal.
Les quantitats varien en funció dels comensals. Tant sols dir que jo, d'ous, en poso un per cada comensal mes un altre de propina...
Pelem les patates i les tallem a làmines i a trossets petits.
Mentre, posem en una paella, l’oli a escalfar i afegim  un parell de grans d’all, amb pell i tot.
Quan esta l’oli ben calent, tirem les patates, les salem  i abaixem el foc, tapem la paella i les deixem que es facin a poc a poc.
Quan son toves  però sense que es dorin, les traiem del foc i les posem en un colador perquè treguin l’excés  d’oli.
En un bol remenar  els ous,els salem una mica i afegim el xoriço picadet petit  i  les patates.
En una paella amb un rajolí d’oli, posem la barreja a fer. Quan està  quallada per un costat li donem la volta amb un tomba truites. La fem per l’altre costat i llestos.
A mi m’agrada utilitzar  una paella una mica fonda, trobo que queda mes rodona tota ella. També va bé deixar-la una mica poc feta ( o així es com els hi agrada a casa…)

Bé, podeu veure que no te més secret que, com deia el meu avi, fer-la amb amor, que segur que quedarà bona….

Espero que us agradi i….. Caprofiti !!!!!


20 comentaris:

Els fogons de la Bordeta ha dit...

LA truita de patates amb xoriç és tot un clàssic a casa mons pares, m'encanta!! Visca el xoriç! :P
Petonets
Sandra

Judith ha dit...

Clar que has arribat a temps! ni que l'haguessis publicat una setmana més tard, també t'haguessim inclós al recull!!!! Un milió de gràcies reina.Molts petonets

Miquel ha dit...

porque sera que nos gusta tanto el chorizo a los hombres,sera por el color ja,ja
tremenda tortilla te ha salido
peto

Gastroadikta ha dit...

Aixíara no te'n has quedat sense! Li deu quedar molt bé el xoriç!

Petons

trifasic de baileys ha dit...

jo no sóc massa de xoriç. No se'm posa massa bé, la veritat, però de tant en tant en cau algun trosset perquè el gust és fabulós! amb truita es bonissim!! petons

Gemma ha dit...

Je je je... si el teu marit pensa això, es pot menjar aquesta truita sense remordiments :)
I és que té una pinta sensacional!

Montse de Sants ha dit...

Si senyora! Això és una truita de primera! Fa una pinta fantàstica! A mi el xoriço m'encanta. No n'abuso, però en posaria a tot arreu per donar gust. I si al teu marit li agrada no te n'estiguis! Val més fer-lo feliç...!! Molts petons.

ANNAFS ha dit...

Una truita contundent i molt bona, segur. a casa nostra el xocriça sempre té èxit!

Cristina ha dit...

Brutal!

Coses de Llàbiro ha dit...

I tant que hi arribes! Moltes gràcies. Petons.

La Cuina Violeta ha dit...

Les coses bones es fan esperar!
Nani

mercè ha dit...

Ja veig que el teu home li agrada el xoriç que fins i tot creu en ell com a curatiu...de tota manera, amb aquesta truita qualsevol no es fa fan del xoriço!, té un aspecte espectacular! Visca la truita i visca el xoriço!

Fem un mos ha dit...

El xoriç a la truita li dona un gust especialment bo
Petons

La cuina de l'Eri ha dit...

Boníssima! M'encata aquesta truita. Petons

Macedonia en familia ha dit...

No l'he provat mai, però t'asseguro que després de veure la bona pinta que té un dia d'aquests la faré.

Joaquina ha dit...

No se que deu tenir el xoriço que a tots els homes els hi encanta.. aquesta es la setmanal truita que el meu marid prepara i comparteix amb el meu fill ... segons ells bonissssiiisssima.. petons,

GEMMA ha dit...

Sandra:
A casa s'ha convertit ara, en un clássic.

Judith:
Gracies per incloure la recepta al recull.

Miquel:
Potser si que sera per el color....

Anniki:
Si que li queda be...

GEMMA ha dit...

Roser:
Un dia de tant en tant, no fa mal...

Gemma:
De remordiments ni un, jajaja

Montse:
No es pot abusar del xoriço, pero a la truita li queda molt bé.

Anna:
A casa tambe agrada molt el xoriço.

GEMMA ha dit...

Cristina:
jajaja, exagerada....

Mònica:
Gracies per poder participar.

Nani:
Bona ho esta molt....

Mercè:
Tots fans del xoriço....jajaja

GEMMA ha dit...

Sión:
Si que li dona bon gust...

Eri:
A casa tambe els encanta....

Macedonia...:

Grácies per la vostra visita i el vostre comentari.
Anima't a fer-ne una...

Joaquina:
Dons el meu prefereix que la prepari jo, jajaja