dimarts, 7 de febrer del 2012

CROQUETES DE JABUGO

Avui es una entrada de felicitació i d’agraïment alhora.
Felicitació, perquè avui es el sant del meu fill i  per això, la seva  mare, li ha fet el que mes li agrada del mon mundial. CROQUETES !!!!!!!.
Felicitats a tu i a tots els Ricards.
I ho poso en lletres grans perquè es com ho diu quan li preguntes: Que vols de dinar, de sopar…(i jo crec que fins i tot per esmorzar)???
La resposta ja la se: Croquetes de pernil, o de pollastre o de carn….. però croquetes.
La veritat es que estan  boníssimes. Amb pernil serrano ja estan  bones, però si podeu posar-hi un bon pernil, tipus jabugo, es que estan…. Ummmmmmm.
Realment fetes així, son per un dia especial i avui ho es.
També es una entrada d’agraïment perquè  he superat les 20.000 visites !!!!
Gracies. Als amics i anònims que passeu  sense fer soroll, però que jo se que passeu… Als que si que deixeu comentaris. Sense vosaltres això no funcionaria. I als que em consta que el feu servir de consulta per confeccionar els vostres plats… aquesta es la idea amb la que va començar Caprofiti.
A tots, moltes gracies !!!!!!
Anem al tema.

Ingredients: (per unes 20 croquetes)
-80 grs. De mantega.
-60grs. De farina.
-250 ml. De llet.
-100 grs. De pernil
-Sal i oli.
-Farina, farina de galeta i ou per arrebossar.

Fer una beixamel posant en un cassó la mantega i quan esta desfeta afegir la farina de cop. Coure-la una mica per que no faci gust de farina crua i afegir la llet. Primer una mica, remenar be per no fer grumolls i desprès tota de cop. Anar remenant fins que agafi una consistència espessa.
En comte amb la sal. Posar-ne molt poca que el pernil porta la seva pròpia.
Tallar el pernil a trossets petits i afegir a la beixamel.
Posar en una safata la pasta de les croquetes i tapar amb film transparent. Que quedi ben adaptat a sobre de la pasta per que no faci crosta.
Jo ho deixo reposar a la nevera, des de el dia abans.
Per fer les croquetes, anar agafant una mica de pasta, donar-li forma i passar per farina blanca, farina de galeta i ou batut.
Si no les hem de menjar al moment, congelar-les.
Fregir-les en oli abundant i ben calent.
La recepta es de la Conxita.



Aprofito aquesta entrada per participar a la recepta del 15 del mes de Febrer. Els nois dels Fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta ens proposen fer croquetes i que millor que aquestes que estan tant bones...
Ricard, espero que t’agradi i….. Caprofiti !!!!!

36 comentaris:

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Felicitats al Ricard i a tu per les super croquetes... i per passar de les 20.000! :D
Tenen molt bona pinta, al vespre passo a per un tupper! jajaja
Moltes gràcies per participar!
Petons
Sandra

PD: Encara t'espero al facebook dels Fogons, que és la mar de divertit "interactuar" també per allà! :P

Marina ha dit...

Gemma, que bones!! amb jabugo deuen estar de muerte!!!! Que celebris bé l'aniversari! Petonets

Helena ha dit...

Quin luxe de croquetes, em penso que tots som una mica com el Ricard amb les croquetes, no conec ningú que li facin un lleig. Felicitats Ricard, a disfrutar d'aquesta meravella!
;) Petonsss

La Cuina del'Olga (Olga Casanova) ha dit...

Hola!!!
T'acabo de conèixer gràcies a la RECEPTA DEL 15 dels Fogons!!!!
Mm...quines croquetes!!!
Jo també tinc un blog de cuina!! El tinc des de fa molt poquet temps...és molt jovenet!!!
Et deixo l'enllaç!!
http://lacuinadelolga.blogspot.com/

Besets,
Olga

Gemma ha dit...

Les croquetes de pernil són les més clàssiques i les que tenen més èxit, oi? Ja veig que tens el Ricard molt mimat, je je je...
Felicitats a ell pel sant i a tu per les visites!

Macedonia en familia ha dit...

per la pinta que tenen segur que estaven delicioses!! el teu nen s'haurà posat les botes jejeje!!

Neus ha dit...

Quina barqueta més maca t'ha quedat i es croquetes bonisismes segur.

GEMMA ha dit...

Sandra:
Em sembla que ja has fet tard... La propera vegada t'aviso amb antelació.
No em tinguis en conte lo del facebook, que vaig perduda !!!!!! A veure si despres entro ha fer un comentari...

Marina:
La veritat es que si que estan força bones....

Acabatdefer:
Es veritat que no conec ningú que no li agradin les croquetes, peromes que elmRicard es una cosa.......

GEMMA ha dit...

Olga:
Benvinguda al meu bloc. M'agrada veure cares noves....
Ara hem paso per el teu bloc, "a ver que se cuece" jaja

Gemma:
Mimats, tot el que puc....que no malcriats,eh!
A tothom ens agrada que ens mimin,no???? Jajaja

Macedonia...
Ell, i els altres també,eh!

Neus:
A que si que es xula, la barqueta... Així ens les varen servir a Bilbao....

Xantal ha dit...

He passat avui per primera vegada pel teu blog i et comento per felicitar al Ricard, per les teves 20.000 visites i per que les croquetes que tenen una pinta...Humm!!. He estat un any fent dieta, la meva dieta nomès era menjar bé i fer esport i aquestes croquetes entren dintre del menjar ben saludable. Moltes felicitats!!

Miquel ha dit...

felicitats per el Ricard,felicitats por estas estupendas croquetas unas de mis favoritas y felicitats por este estupendo pincho-croqueta-vela que te ha salido
peto

La Cuina Violeta ha dit...

La meva familia és familia de Ricards, en tenim de totes les edats i molts. Així que serveixi per a felicitar al teu Ricard també. I les croquetes? Molt bones.
Nani

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Qhè bones!!!!

mercè ha dit...

Ondia quines croquets!, el teu fill ja pot estar content ja... Escolta, però si encara falten dies pel 15!!!Noia, aquestes croquetes costaran de superar... Un 10!Una abraçada.

Joaquina ha dit...

Bé per la mare i felicitats al fill, jo al meu també li faig fer dilluns, les cassolanes els hi encanten, veritat ??? molt bones amb pernil de jabugo.. petons,

Ricard ha dit...

Gracies a tothom per felicitar-me. Donc fe que les croquetes estaven molt bones!

trifasic de baileys ha dit...

Genials aquestes croquetes!! el teu fill estaria contentissim!! i de res, per seguir-te en cada publicació, per comentar-te, per guardar les teves receptes a un lloc segur....ens hem d'ajudar mútuament i a mi m'encanta fer-ho!! petonets

GEMMA ha dit...

Xantal:
Benvinguda al meu bloc. Només els que em de fer dieta sempre, sabem que es aixó. M'agrada la filisofia de menjarnsá i fer exercici...

miquel:
M'agrada el nom de pinxo-croqueta-vela... Jaja

Nani:
Jo nomes en tinc un, de Ricard. pero val per 10, jeje
Felicitats als teus, també.

GEMMA ha dit...

Nuria:
Sinque en son de bones...

mercè:
Si, ja ho se que falten dies....pero ja que les publicava avui... Ja he aprofitat per la recepta del 15.....

Joaquina:
Que hi ha millor quenfer croquetes als fills,no????

GEMMA ha dit...

Ricard:
Amb un fill tan agrait, val la pena fer qualsevol cosa....pero sobretot croquetes,oi fill???

Roser:
Moltes gracies guapa, per aquest comentari. Elmque jo dic....aixó es elmquenfa seguir el bloc endevant!!!

La cuina de l'Eri ha dit...

Felicitats Ricard! Res millor que unes croquetes cassolanes ... i més si són de pernil! Petons

Ricard Sampere ha dit...

Encara que amb retard... Donar les gràcies com Ricard... :)

I molt bones croquetes..!!

Judith ha dit...

felicitats al teu fill, a tu per les visites i aquestes croquetes que tenen molt bona pinta!!! ;P petonets guapa

Cristina ha dit...

NO, si de tonto no té ni un pèl!...A mi també m´agraden! Que llestos que som tots dos, je, je,je

Margarida ha dit...

Felicitats al teu "fillet"!!!!
A la meva Núria també la faria contenta si li posava un plat de croquetes per al seu aniversari (i per Nadal, i per diumenge que ve, i per qualsevol dia de l'any!!! Perquè li encanten!!!!)
Petons

Fem un mos ha dit...

Moltes felicitats al teu fill, i a qui no li agraden unes bones croquetes de jabugo
Ummmm
Peons

Miss Sort ha dit...

Que bones per favor! Així, segur caprofita :) A mi les croquetes em surten fataaaal, no les sé fregir bé! Hauré de mirar de fer les teves a veure si tinc més sort....Jaja, que mono el teu nen, tal com ho dius imagino la cara de felicitat al dir CROQUETES!!!! jaja. Felicitat per les visites, te les mereixes!!!

GEMMA ha dit...

Eri:
Les casolanes son les millors, si senyor!!!

Ricard:
Com a Ricard ja en pots agafar alguna....

Judith:
Gracies, gracies i gracies per les felicitacions.

GEMMA ha dit...

Cristina:
No,no, de tonto ni un pel,jeje

Margarida:
Ja en son dos devora croquetes,jaja

Sion:
A tothom crec que li agraden unes croquetes...

Miss Sort:
Prova de fregir-les amb molt d'oli i sobretot,que estigui ben calent. Si no "s'espaxurren".

Marina - BlauKitchen ha dit...

Felicitats al teu fill i a tu per les teves croquetes, estarán boníssimes amb el pernil mmm
Un petonet

La Taula d'en Bernat ha dit...

M'encanten!!!! Sobretot si el pernil és del bo...

Petonets!
Anna

ANNAFS ha dit...

Felicitats al Ricard.. I també a tu per aquestes croquetes tan bones!

Montse de Sants ha dit...

"MadredelAmorHermoso!!" Com diria una amiga meva...croquetes i de pernil del bó. Nena, això és insuperable. La idea de la barqueta amb el pernil, no dubtis que la copiarem a casa! He fet tard per felicitar al teu fill, però tots els sants tenen vuitada -diuen-Molts petonets!

maia ha dit...

Hola Gemma, com va dir la Mireia, las mares serem recordades per els canalons i les croquetes...Petonets

Marina ha dit...

Enhorabona per les 20.000 visites! FA tanta il·lusió anar superant xifres! :) Aquestes croquetes tenen una pinta... Amb jabugo a més, que no és moco de pavo..haha! MOlt bones!

Moltes gràcies per participar!
Petonets!

Anònim ha dit...

Evеryone loves іt ωhenеver people get tоgеthеr and shагe idеas.
Grеat blog, kеep it up!

Here iѕ my рage Massage Parlours
My blog - neuromuscular therapy