diumenge, 26 de febrer del 2012

TRUITA FARCIDA DE CODONY I FORMATGE.

Aquesta es l’altre truita que va ser premiada al concurs de truites del Casal.
Feia molt de temps que la tenia anotada en una llibreta i ni ho recordava i dies  enrere, remenant llibretes amb receptes, la vaig trobar.
La vaig veure al Canal Cocina però no recordo a quin programa. Tan sols se que em va cridar l’atenció.
Suposo que no l’havia fet abans perquè com a mi no m’agrada el formatge…..
Però diuen que el contrast de sabors era boníssim.
Els premis son varis i entre d’altres coses hi ha objectes fets i decorats per les alumnes de manualitats del Casal. Moltes gracies a totes!!!
Una curiositat: els gots de xupitos estan gravats  amb la meva inicial !!
Anem al tema.


Avui no us poso quantitats perquè  depèn  de la mida  que voleu fer la truita, però necessitem:
-Patates.
-Ous.
-Oli i sal.
-Codonyat.
-Formatge manxego tendre.
-Melmelada de maduixa. ( si es feta a casa, millor)
-Rulo de cabra.
Fer una truita de patates, de les de tota la vida. El tema es que estigui ben cuita.
Deixar que es refredi completament.
Obrir la truita per farcir-la. Tallem el codonyat en talls prims i els anem posant per tota la superfície  de la truita.
A sobre, el mateix amb el formatge manxega tendre. A sobre posarem una capa de melmelada de maduixes.
Tanquem la truita. Penseu que si no esta  ben freda i reposada, tenim el perill que es trenqui al obrir-la. Jo la vaig fer al mati, per farcir per la tarda.


Decorem amb el rulo de cabra, una mica de melmelada per sobre i, en aquest cas, uns fulls de ruca.
Com he dit abans, el contrast agredolç diuen que era molt gustós….però millor que en feu una i ho comprovareu vosaltres mateixos…

I mes premis!!!!!

Espero que us agradi i ….. Caprofiti !!!!!



18 comentaris:

Roser ha dit...

M'encanten tots els ingredients que hi has posat, quina delicia!!
Petons

MaryLou ha dit...

Tot el que porta m'agrada, pero tot junt, no m'ho imagino...
Petonets

trifasic de baileys ha dit...

Aquesta truita ha de ser lo más!!! a mi si que m'agrada el formatge o sigui que en vull moolt moolt!jeje! petonets i bon diumengee!

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Jo sóc com tu, no m'agrada el formatge... però el Xavi estaria encantat amb la truita!! jejejeje Li encanta el codony! ;)
Felicitats pels premis, encara es valoren més! :D
Petonets
Sandra

Gemma ha dit...

Quina combinació més original, ho penso provar! Ha de quedar un contrast molt bo... No m'estranya que guanyessis el premi, felicitats!

mercè ha dit...

Felicitats!, podria copiar i enganxar el comentari de la Marylou: tot m'agrada però costa d'imaginar-ho barrejat...sobretot en el meu cas el codony...Original a tope!, m'agradaria probar un bocinet...(per cert, gemma, tinc els llibres de Bonpreu de l'any passat, en volies un?, ja diràs)

La Cuina Violeta ha dit...

Les truites dolces tenen un no sé què...Si ja ho sé: són boníssimes!
Nani

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Gemma; Quin contrast tant i tant tantador...
Felicitats per els premis¡¡ Una abraçada

Cristina ha dit...

Vaja, vaja has provat el formatge! Aquest combinació codony-formatge té l' èxit assegurat. La vaig descobrir on??? al Centre cívic en un aperitiu i ara sempre la hi serveixo en vol-au-vents quan tinc convidats! I volen!! el formatge que hi poso és el roquefort verd.

Miquel ha dit...

caray sorprendente y original y buena seguro,no me estraña que ganases,felicidades, es una gran truita farcida
bona setmana
peto

GEMMA ha dit...

Roser:
Dons ja saps que et toca..... A fer-la !!!

Marylou:
Dons provala i ja m'ho sabras dir...

Roser:
Si que ho esta, de bona....

Sandra:
Dons ja saps...a fer la truita per en Xavi....

GEMMA ha dit...

Gemma:
Ja m'homsabras dir, quan la provis...

Mercè:
Dons et dic el mateix que a la Marylou...provala i veuras.
Ja tinc el llibre del BonPreu, pero moltes gracies per pensar en mi...

Nani:
A mi,per dolça, m'agrada mes la de xocolata, jeje

GEMMA ha dit...

Josep:
Si es tentador...jansapsque has de fer....

Cristina:
Pero tú m'has vist a mi cara de provar el formatge?????
Jo la vaig fer i la vaig presentar al concurs... I prou ,jeje
Es quenals Casals s'aprenen moltes de coses bones...

Miquel:
A mi tambe em va semblar una combinació sorprenent...

Tapa't de tapes ha dit...

Feia dies que no passava pel teu blog... i m'he topat amb aquesta fantàstica truita de codony i formatge, una gran idea! Millor que les creppes!! Boníssima truita. Petons

Ramon Juanola ha dit...

Gemma.... Quin color que te aquesta truita i te de ser molt bona.
Una abrasada.

Fem un mos ha dit...

No hi hauria posat mai codony a una truita, pot estar molt bona ho provaré
Petons

Teresa ha dit...

quina truita més original!!!segur que està bona!!ho haurem de provar.

Montse de Sants ha dit...

Nena quina truita...amb el que m'agraden a mi les combinacions dolç/salat, ha de ser la bomba! Petons!!