dimecres, 29 de febrer del 2012

PINXO DE XAMPINYÓ I OU DE GUATLLA

Avui us porto un pinxo que vaig fer dies enrere, per un sopar de pica-pica.
Es tracta d’un most d’aquells que només fa falta una  mà i dues mossegades per acabar amb ell. Es un pinxo apte per celíacs, ja que no porta pa.
Aquest  aperitiu el vaig veure fa molt de temps, quan ni tan sols tenia  bloc, ni m’havia  passat per el cap fer-ne un. Però  la veritat, no recordo quin era el bloc en el que ho vaig veure. Si l’autor o autora el veu i m’ho diu o corregiré, sense cap problema.
Anem al tema.


Ingredients:
-10 xampinyons de mida mitjana.
-10 ous de guatlla.
-6 talls de pernil salat.
-oli, sal i pebre vermell dolç ( jo, pimentón de la Vega)

En una safata de forn disposem un full de paper vegetal, s sobre els talls de pernil, i a sobre un altre full de paper vegetal. Posem una altre safata de forn a sobre i introduïm  al forn, a 100º durant uns 50 /60 min.
Passat el temps es retiren de la safata i es deixen refredar sobre paper absorbent. Reservem.
Per fer la pols de pernil, només cal que el triturem,  amb les mans, i llestos.
Netegem els xampinyons traient-ne  el peu i els salem. En una paella amb oli els saltem per les dues cares. Reservem.
Al moment de servir, fregim els ous de guatlla i servim:
Un xampinyó, a sobre l’ou ferrat i a sobre la pols de pernil. Condimentem amb una mica de pebre vermell dolç. En el meu cas utilitzo pebre de la Vega que te un punt fumat i li dona molt bon gust.




Espero que us agradi i ….. Caprofiti !!!!!


20 comentaris:

Marina ha dit...

Una tapa fantàstica i que segur que agrada a tothom! Aquesta sal no l'he provat mai... i mira que en tinc tipus, a casa. Hi deu quedar ben bona! Petons

Gemma ha dit...

Un pinxo original i molt bo! Tot i que quina feinada fregir els mini ous de guatlla, eh? :)

GEMMA ha dit...

Marina:
No se a quina sal et refereixes...

Gemma:
Es questió de tenir un ajudant que vagi fregint els ous,no? jeje

Els fogons de la Bordeta ha dit...

M'encanta utilitzar ous de guatlla pels pintxos, combinats amb pernilet i xampis fantàstics!
Petonets
Sandra

La Cuina Violeta ha dit...

I peer acompanyar aquest pinxo? Jo amb una cerveseta fresqueta me'ls menjava tots.
Nani

GEMMA ha dit...

Sandra:
Es que donen molt de joc...

Nani:
Una cervesseta, si senyor...bon acompanyament....

Joaquina ha dit...

Que mes es pot demanar??? un pinxo deliciós.. en prenc un.. petons,

josep ha dit...

Una tapa original i espectacular!.

ANNAFS ha dit...

Diuen que els ous de guatlla són més saludables que els de gallina. I posats damunt aquests xampinyons han de quedar molt bons!

Lídia ha dit...

doncs jo els vaig fer per l'aniversari del meu fill l'altre dia i els vaig veure al blog del culleroc festuc.....ens va encantar, encara no l'he publicat, potser el vas veurà allà

ptns

Miquel ha dit...

un pincho muy apetecible y bueno,buena combinación
peto

trifasic de baileys ha dit...

Uauuu mira que he fet receptes amb xampis pero aquesta encara no l'havia vist mai!!! i m'encantaaa!!! apuntada queda pels meus sopars d'aperitius!! petons

Judith ha dit...

un aperitiu fantástic Gemma! mnolts petonets

GEMMA ha dit...

Joaquina:
Dons un per tu...

Josep:
I molt fàcilmde fer...

Lidia:
La veritat es que no recordo si va ser al Cullerot Festuc..pero potser que si...gracies.

GEMMA ha dit...

Anna:
A mi, els ous ferrats, la veritat es que no m'agraden...jeje

miquel:
Gracies per el comentari...

Roser:
M'agrada donar-te una nova idea!!!

Judith:
Gracies per el comentari

Fem un mos ha dit...

Quin aperitiu més bo, ummmmmm
Petons

Montse de Sants ha dit...

Quin caprici! Em dones una idea genial per pinxo apte pels pekes de la casa! Et felicito per la super-feinada de fregir els ouets...només d'obrir-los ja costa!! Bon cap de setmana!

Cristina ha dit...

Noia, no he provat mai els ous de guatlla...Visualment aquest pintxo és molt bonic.

GEMMA ha dit...

Montse:
Que bé que et serveixi per els de casa teva !!!

Cristina:
A mi no es que m'agradin aquets ous...pero aquesta combinació queda molt bé...

GEMMA ha dit...

Sión:
Perdona que no t'he dit res del comentari.... moltes grácies, guapa...