dijous, 25 d’agost del 2011

LLIMONADA AMB MENTA

Segueix fent molta calor i realment la proposta d’aquest mes del Memòries  d’una cuinera no podia  ser mes encertada.
Una refrescant llimonada, feta amb llimones del nostre llimoner, amb menta, també de collita pròpia.
I aprofitant que l’entrada es per el Memòries, que millor que servir-la en una gerra  que te quasi  50 anys. Si,si. Es de quan es varen casar els meus pares i aviat farà els 50 anys. A que es bonica. A mi m’encanta.
No creieu, que el got també te els seus anys!!!.

Es el que té, estar tot  l’estiu en una casa on hi ha records d’avis i pares, que s’han anat acumulant al llarg del 60 anys que fa que tenen la casa.
La propera entrada ja serà  des de Barcelona, espero poder resistir el calor….. Buscarem alguna recepta ben fresqueta!!!
Anem al tema.
Ingredients:
El suc de 4 llimones.
La pell d’una llimona.
1 l. d’aigua.
Sucre al gust. ( Jo, dues cullerades soperes)
Fulles de menta, si pot ser  recent collida.
Cireres, peppermint  i sucre, per decorar.

Barrejar l’aigua amb el sucre i el suc de llimona. Posar  les fulles de menta i la pell de llimona i deixar a la nevera fins al moment de servir.
Per servir-la, sucar el got per el peppermint  i el sucre. Posar la llimonada i  decorar amb les cireres passades per una canya i unes fulles de menta.

Espero que us agradi ….. Caprofiti !!!!!

18 comentaris:

Helena ha dit...

Gemma, és genial aquesta llimonada!! i tot de collita pròpia...quina sort!!
Per cert, la gerra és moníssima!!
Petons. Helena

Joaquina ha dit...

Hola Gemma, hem coincidit amb l´entrada, jo també acabo de publicar la llimonada. Ha estat divertit i refrescant fer aquesta beguda veritat!!! Tantes versions com a cuineres... Molt fresqueta amb el toc de menta... Petons...

imaginacion ha dit...

Hola niña. Pasaba por aqui, y justo veo esta limonada tan apetecible, que no me he podido resistir.
Creo que con tu permiso, me quedo en tu blog , que esta muy interesante.
Besos

Anònim ha dit...

Caram, amb les llimones i la menta de collita pròpia... això és fantàstic! Nosaltres la vam fer amb la nostra alfàbrega, de moment el nostre hortet urbà es nodreix de plantes aromàtiques! jejeje
Molt xula la gerra!
Petonets
Sandra

josep ha dit...

Fantàstica recepta per combatre les calors que patim!
Una abraçada

trifasic de baileys ha dit...

Bonisima!!! jo també hi poso menta quan en tinc jaja! genial per aquest estiu!!! petons

Kiu ha dit...

qué fresquita la limonada con este calor, que gusto, y la jarra es preciosa..

GEMMA ha dit...

Helena:
La llimonada molt bona, tant fresqueta.

Joaquina:
La veritat, es una beguda una mica oblidada, pero tant bona!

Imaginación:
Bienvenida a mi blog y espero verte mas veces.Luego me paso por el tuyo.

GEMMA ha dit...

Sandra:
Em sembla que la menta també pot passar per herba aromática...Creix de maravella.

Josep:
Amb aquesta llimonada i els teus AM , que mes podem demanar...

Roser:
Aquesta calor no la aguanto ni amb una llimonada com aquesta...

Kiu:
Supongo que por tus tierras también es insoportable, el calor.

Judith ha dit...

jijijiji! quina gerra més maca. Dóna gust utilitzar aquestes petites joies, oi???? Gràcies bonica per la teva recepta!!!! ara em pendria un got ben gran!!!! petonets

GEMMA ha dit...

Judith:
Per mi, t'asseguro que si es una gran joia. M'agrada moltissim.
Respecte a provar-la, o tens malament. Abans de publicar la recepta ja no hi havía llimonada...jaja

María Galván ha dit...

No es pot demanar més en un dia tan calorós. Fabulosa i fresqueta recepta per berenar aquesta tarda.

Petonets.
GustoCocina - María G.

Carolina López Rodríguez ha dit...

Hola gemma, muchas gracias de pasarte por mi blog. Me ha encantado tu limonada, me quedo a curiosear un poc por aqui.
Besitos

Cotó de sucre ha dit...

La gerra és una preciositat, m'encanta i m'encante! La llimonada insuperable, toc de menta i llimona per un estiu calorós. Petons!

GEMMA ha dit...

Maria:
Si que ve de gust amb aquesta calor!!

Carolina:
Bienvenida a mi blog y espero verte mas veces por aqui.

GEMMA ha dit...

Cotó de sucre:
A mi també m'encanta, la gerra.. I la meva mare no la utilitza mai!!!!

ISABEL ha dit...

Quina llimonada mes refrescant, com pots veure jo també i fet un granisat de llimona amb menta.
La menta li dona un toc mol especial.
La gerra es una joya, conserva-la.
Petonets

Coses de Llàbiro ha dit...

Jo també vaig fer servir una gerra de fa mil anys, era dels meus avis o besavis, vés a saber!
Moltíssimes gràcies per participar al memòries.
Petonets.