dilluns, 15 d’agost del 2011

PRÉSSECS AMB VI

Aquest mes, el Fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta ens proposaven una recepta amb préssec.
Tenia clar de fer una amanida i quan ja la tenia preparada, retratada i a punt de fer l’entrada (ja la penjaré un altre día) vaig recordar unes postres que es feien a casa meva, a l’estiu, molts caps de setmana.
Els préssecs amb vi.
Com podeu comprovar es un plat molt senzill de fer.
Ens el varem menjar ahir a la nit, a la terrassa, mentre veiem com el Barça empatava amb el Madrid. Tranquils culés, que dimecres remuntem !!!!!
Anem al tema.

Ingredients:
1 kg. de préssecs.
1 / 2 l. de vi negre.
2 cull. de sucre.

Pelar i tallar els préssecs, posar en una font, i afegir el vi i el sucre.
Millor preparar-ho amb unes hores abans, perquè els préssecs  s’empapin  del vi, i deixar a la nevera fins el moment de servir. En una nit de calor com la que feia ahir, us puc assegurar que son unes postres  molt refrescants.
Veureu que la font on està  presentat es una mica retro,  però es que es el mateix amb el que ho servien els meus avis i els meus pares fa una pila d’anys….



Espero que us agradi i ….. Caprofiti !!!!!

17 comentaris:

Anònim ha dit...

A casa meva es continua fent sovint... són tant bons!!
Quin patir anit, eh? Sort que dimecres la Supercopa serà nostra! ;)
Moltes gràcies per participar!!
Petonets!
Sandra

Anniki ha dit...

Quina bona pinra! Això si, jo a casa m'ho ficava a la nevera i m'jo menjava ben rresquet, perque m'agraden aquestes combinacions ben fredes.

Un peto!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

A punt a punt hem estat en coincidir recepta. M'encantava menjar els présses així anys enrere. Quins records!

Cristina ha dit...

Mira que he sentit a parlar dels préssecs amb vi, però no n'he tastat mai, a veure si aquest estiu els faig.

trifasic de baileys ha dit...

M'encanteN! saps que cada estiu el meu esmorzar era prèssecs amb vi??! jajaj ja veus quin esmorzar...ara fa uns quants anys que no ho faig! petons

Narcís ha dit...

Aquesta recepte amb porta records de quan era patit
Bona cuina

Marina ha dit...

No he provat mai aquest clàssic. em sembla que ja va essent hora! Gràcies per participar!
Petonets!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Gemma; -Caprofiti- uns postres molt frescos...
Que vagi de gust Gemma¡¡ :-D

Margarida ha dit...

Doncs aquest clàssic encara no l'he tastat mai!! I mira que té tots els números perquè m'agradi, sobre tot ben fresquet!
Petons

Joaquina ha dit...

Precisament ahir un amic en va fer, no n´havia tastat mai, i son una auténtica delicia. Molt bona proposta pel repte. Petons,

Enric Llauger ha dit...

Hola Gemma. Et volia comentar que a casa en solem fer per les vacances com a postres i substituïm el vi pel cava. Us ho recomano, realment "viciós" i ajuda a fer una bona sobretaula. Vagi de gust!

Mercè ha dit...

Molt bona recepta! :)
A veure aquesta nit... no ho veig gaire clar, més que res perquè el Barça encara no està rodat. ;)
Petons!

Kiu ha dit...

Nunca he comido así el melocotón, yo uso esta receta para las fresas, tendré que probarlo, tiene buena pinta, además fresquito con este calor... Qué delicia!!

Ricard Sampere ha dit...

Precisament aquests dies i en dues ocasions he preparat una equivalent i encara més senzilla... No poso sucre i com vi utilitzo un verema tardana.

Les veremes tardanes poden resultar cares, però si utilitzes el Verema Tardana de Falset (el negre) la cosa surt a bon preu i el resultat excel·lent.

Ricard

linksdistodaquilo ha dit...

¡Hola

Muy bonito y original, realmente lo disfruté.

Un beso.

Nita

GEMMA ha dit...

Gracies a tots per els vostres comentaris.
Realment es d'aquells postres que et recorden temps passats.

Anniki, a peu coix, Narcis, Enric i Nita
Als que no havieu passat mai per aqui, sigueu benvinguts i espero tornar a veureus.

Alguns veig que ja esteu tornant de vacances, bona senyal...

CUATRO ESPECIAS Por ELENA ZULUETA DE MADARIAGA ha dit...

he dado con tu blog al ver uno amigo y no me pude resistir a entrar,
pásate por el mio, hay un concurso super bueno.
Te espero