diumenge, 29 d’abril del 2012

CARQUINYOLIS


Dons encara que no ho creieu, fins fa poc,jo no havia  provat mai els carquinyolis. Es que els fruits secs m’enfarfeguen una mica i sempre creía que no m’agradarien. Però  per el repte del Memòries d’una cuinera d’aquest mes, ens proposaven fer carquinyolis i vaig pensar que era la ocasió per fer-ne a casa i provar-los.
La veritat, els vaig trobar prou fàcils de fer i em varen agradar força.
Els vaig fer per Setmana Santa i quan vaig anar a fer les fotos…ja no en quedava ni un !!!! Deu ser que varen quedar bons,no?... jeje.
El cas es que avui n’he fet una altre vegada, però  m’ha passat el següent: resulta que quan tenia la pasta feta i havia de posar-hi les ametlles...va i en poso de torrades i amb pell !!!!. Quan m’he donat conte, ja estaven barrejades. Dons bé, carquinyolis d’ametlles torrades….jaja
I estan molt bons… amb aquest gotet de moscatell !!!!
La recepta la vaig veure al bloc de la Cristina deBufet de postres.
Anem al tema.

La propera,prometo una foto millor...

Ingredients :
-100 grs.de sucre.
-1 ou.
.150 grs. De farina.
-8 grs. De llevat químic.
-Una mica de pell de llimona ratllada. (opcional)
-Una mica de canyella. (opcional)
-100 grs. d’ametlles crues amb pell. (en el meu cas torrades amb pell).
-1 ou (per pintar).
Batre els ous amb el sucre fins a tenir una crema esponjosa.
Afegim la pell de llimona i la canyella i seguidament i a poc a poc,la farina amb el llevat. Remenem fins que tinguem una massa compacta.
Treballar amb les mans untades amb una mica d’oli.
Afegim les ametlles sense pelar.
Dividir  la massa en dues parts i fer dues tires d’uns 3 cm. d’amplada per 1 d’alçada. Pintem amb el rovell de  l’ou.
Posar al forn, a 180ºC uns 20-25 min. Quan estiguin daurats, treure  del forn, tallar al biaix , tornar a posar al forn uns 5 min. mes, per que s’acabin de daurar.




Espero que us agradi i...... Caprofiti !!!!!



  

17 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

QUina pinta! m'encanten, pero sucats al moscatell guanyen molt més!! petons

Cristina ha dit...

Et perdonu l´errada!!! Pel que veig tots han gaudit dels carquinyolis i no han tingut mal de panxa provocada per la pell.......;-D Gràcies per anomenar-me.
Un petonet.

Gemma ha dit...

Segur que amb les ametlles torrades també queden boníssims!
M'encanten, són la meva pasta seca preferida ;)

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Queden boníssims i amb el gotet de moscatell encara més! Més val tard que mai, no? jejeje
Petons
Sandra

QUIMA ha dit...

Bonissims; a casa ja no en quedat cap ni un.
Segur que amb l'ametlla torrada son igual de bons.
Petons

Miquel ha dit...

que buenos que son asi y con una copita de moscatell la gloria¡¡
bona setmana
peto

María ha dit...

MUy ricos carquiñolis ,a mi me encanta ,pero no los he hecho nunca Un besito
cosicasdulces.blogspot.com

Judith ha dit...

clar que el més important és participar! estan molt bé Gemma. Moltíssimes gràcies per participar. petonets

Ramon Juanola ha dit...

T'ha quedat molt be i tenen que ser bons.
Felicitats!!!

Àngels ha dit...

Doncs tenen bon aspecte, amb les ametlles torrades i tot, segur que eren ben bons! i amb aquest moscatell...mmmm!!!!

http://cuinaigaudeix.blogspot.com.es/

ANNAFS ha dit...

Boníssims els carquinyolis, segur que també amb ametlles torrades.

Ricard Sampere ha dit...

Aquesta si... :)

Una abraçada...

Ricard Sampere ha dit...

Aquesta si... :)

Una abraçada...

La Cuina Violeta ha dit...

Sucadets en moscatelllllll! Que bons,
Nani

la cocina de frabisa ha dit...

Te han quedado con una pinta exquisita, me encantan.

Yo tampoco los he probado, pero vista la gran cantidad de ellos que habéis hecho, me animaré muy prontito.

un besazo, guapísima

Oli ha dit...

La hago, seguro. Un besote de OLi de ENTREBARRANCOS

Tere ha dit...

Hace mucho que no hago y me lo has recordado, están bien ricos. Los tuyos lucen espectaculares. Un fuerte abrazo, Teresa