diumenge, 20 de maig del 2012

CREPS FARCITS D'ESPINACS I FORMATGE


“Popeye el marino soy....” Us sona aquesta cançoneta ?? Si, es la dels dibuixos animats de Popeye el marino.
A mi no m’agradaven els espinacs i tot i que em “tragava” tots els episodis del Popeye no hi havia manera que en menges i la meva mare em deia: et quedaràs com la Olivia... Ja m’agradaria a mi estar com la Olivia...jeje
Quan les noies del Enfogona’t ens proposaven aquest mes fer una recepta relacionada amb un còmic, vaig pensar en la meva estimada Mafalda pero, la veritat ha fet una mica de calor aquets dies enrere  i no tenia ganes de fer sopa, que es el que mes odiava la Mafalda.
També vaig pensar en els pastissets del Doraimon, però ja els havia  fet algú altre...i ja se, els espinacs del Popeye també els han fet,però, com diu laMarina...l’important es participar!!! I aprofitant que avui he fet aquestes creps d’espinacs...recepta del Popeye!!!
Anem al tema.

Ingredients:
-500 grs. D’espinacs.
-2 alls.
-50 grs. De pinyons.
-50 grs. De panses.
-200 grs. De formatge brie.
-50 grs. De Gruyer o Emental.
-500 ml. De llet.
-50 grs. De farina.
-50 grs. De mantega.
MASSA DE CREPS:
-125 grs.de farina.
-2ous.
-25 grs. De sucre.
-25 grs. De mantega.
-250 ml. De llet.
-Un pessic de sal.


Per fer la pasta de creps, barrejar la llet amb la farina, els ous, la sal, el sucre i la mantega fosa. Deixar reposar 1 hora mínim.
Mentre, en una paella, fregim els espinacs amb els alls. Quan estan fregits afegim les panses i els pinyons. Reservar.
En una paella plana, millor si tenim la especial per fer creps, untada amb mantega, posem una mica de pasta de creps i esperem que es dori per un cantó i li domen la volta. Anem fent d’un en un, les creps, i reservem.
Omplir una crep amb el farcit d’espinacs, a sobre un tros de formatge brie i ho enrotllem. Anem col·locant en una safata per anar al forn.
Quan els tenim tots fets fem una beixamel amb els 500 ml. De llet , la farina i la mantega. La posem sobre les creps, formatge Gruyer ratllat per sobre i a gratinar al forn.
Com venia la tieta celíaca a dinar he fet la versió sense gluten.


Posem el farcit sobre una torradeta de  “trigo sarraceno”, a sobre un tros de formatge brie, una mica de beixamel, en aquest cas feta amb farina de blat de moro (Maizena) , formatge ratllat i a gratinar.
Segons m’ha dit, boníssim !!!
Es una recepta de la Conxita del Casal.



Espero que us agradi i..... Caprofiti !!!!

21 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

I taaan el popeye!! jeje em feia molta gràcia aquest home!! i aquesta crep me la cruspiria en un tres i no res!! que bo, espinacs i formatge, m'encanta aquesta mescla!! petons

Gemma ha dit...

M'encanten les creps i amb el farcit d'espinacs i formatge han de quedar molt bones. I clar, amb el gratinat encara millor, je je je...

MaryLou ha dit...

Boníssimes!!!! Acostumo a fer-les amb canelons, provarem amb creps que segur que agradan a casa!
Petonets

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Què bones aquestes creps! El farcit d'espinacs sempre triomfa a casa!
Petons
Sandra

lolines ha dit...

AQUESTA CREP AMB FARCIT D'ESPINACS......UMMMMMMMMMMM BONISSIMA.

Cristina ha dit...

Ja li hagués agradat a en Popeye menjar-se aquestes creps! M´agrada l´amalgama d´ingredients que porta sobre tota la salsa gratinadeta...Nosaltres tenim més formes que l´Olivia...aquella estava massa seca,;-D

Anònim ha dit...

mmm quina pinta Gemma! a mi sí que m'agradaven de petita per això també m'ho menjaria a gust aquest plat, una pinta estupenda!

QUIMA ha dit...

Molt bona proposta Gemma !!! ....segur que a en popeye Li agraarien molt més aquest espinacs que ha sfet tú que no pas el que ell es mejave:
Ahhh i a totes ens agradaria estar con l'olivia .............jejejejej
petons

La Cuina Violeta ha dit...

Quina gràcia, pensar amb els espinacs de Popeye. Molt bé!
Nani

ANNAFS ha dit...

M' agraden molt els espinacs i cuinats així la veritat és que han de ser una delícia.

Sole ha dit...

JA VEC QUE FAS ELS DEURES, MOLT BONA IDEA LA DEL POPEYE, DEMA PARLEM

Ramon Juanola ha dit...

Cemma, molt be aquest espinacs del Popeye!!! molt ben presentat.

Tapa't de tapes ha dit...

ohhhh! Gràcies per participar!! M'agrada molt, unes creppes d'espinacs! I l'important és participar, i tant! Per demostrar-te la vàlua que té la teva aportació fantàstica, avui t'envio un premi ben merescut!!! Aquí el tens! http://tapatdetapes.blogspot.com.es/2012/05/premi-liebster-que-i-perque.html
Petons!!!

ESfruita ha dit...

Sí, els espinacs són una verdura complicada... De fet, per aquest motiu fa uns dies a ESfruita proposàvem una recepta semblant, la d'uns magnífics canelons d'espinacs! Et deixem el link per si t'interessa! www.esfruita.com/assessorem/canelons-despinacs

Avui, us proposem unes flors de carbassó arrebossades, acaben d'arribar a ESfruita i són realment boníssimes.www.esfruita.com/assessorem/flors-de-carbasso-arrebossades

Judith ha dit...

fa segles que no en faig de creps! quina combinació més bona Gemma. petonets

Joaquina ha dit...

Quines creps més bones, així amb espinacs mooooooolt del meu gust. M´agrada!! petons, i bona setmana.

Roser ha dit...

Que bo!!! Una recepta genial! petons

Miquel ha dit...

que buenos asi en creps,quedan unas espinacas divinas Gemma
bona setmana

Catieu ha dit...

Oi tant que la recordo la cançoneta!!! jejeje... A mi tampoc m'agradaven gens els espinacs, en canvi ara en faig molt sovint!!! La teva proposta m'encanta, amb els creppes delciosos....
Petonets

Tere ha dit...

Vamos cambiando los sabores, a mi también me encantan las espinacas ahora, y si me las pones así de ricas más¡ Un fuerte abrazo, Teresa

GEMMA ha dit...

Moltes gracies a tots per els vostres comentaris...